الحوثيون يخرقون الهدنة في اليمن

Armed Yemeni tribal gunmen of the Popular Resistance Committees loyal to fugitive President Abedrabbo Mansour Hadi, sit on a pick up truck mounted with a machine gun on May 4, 2015 during ongoing clashes with Shiite Huthi rebels in the Khor Maksar neighbourhood of the southern Yemeni city of Aden. Saudi-led air strikes against rebels in Yemen have destroyed much of their military capabilities, but almost six weeks into the campaign the situation on the ground remains unchanged, analysts said.  AFP PHOTO / SALEH AL-OBEIDI        (Photo credit should read SALEH AL-OBEIDI/AFP/Getty Images)
Armed Yemeni tribal gunmen of the Popular Resistance Committees loyal to fugitive President Abedrabbo Mansour Hadi, sit on a pick up truck mounted with a machine gun on May 4, 2015 during ongoing clashes with Shiite Huthi rebels in the Khor Maksar neighbourhood of the southern Yemeni city of Aden. Saudi-led air strikes against rebels in Yemen have destroyed much of their military capabilities, but almost six weeks into the campaign the situation on the ground remains unchanged, analysts said. AFP PHOTO / SALEH AL-OBEIDI (Photo credit should read SALEH AL-OBEIDI/AFP/Getty Images)

الوطن اليوم / وكالات
أفادت مصادر بخرق الحوثيين وميليشيات علي عبد الله صالح، الهدنة التي دخلت حيز التنفيذ في اليمن، ليلة الاثنين، وذلك بعد دقائق من سريانها.

فقد قصف المتمردون بشكل عشوائي حي كلابة والشماسي والروضة في مدينة تعز جنوبي البلاد، بينما اندلعت اشتباكات وقصف في شارع الأربعين شمال شرقي المدينة.

وقال الشهود إن المتمردين أطلقوا قذائف الدبابات على أحياء سكنية في جبل صبر في تعز، في حين بدا أن الهدنة لا تزال صامدة في العاصمة صنعاء، وفي وسط البلاد، بحسب مسؤولين يمنيين.

وفي مأرب، شمال شرقي العاصمة صنعاء، هاجم الحوثيون وميليشيات صالح مواقع للمقاومة الشعبية في إيدات الراء ومنطقة الجفينة جنوبي غرب المدينة، وفق ما أفاد مراسل “سكاي نيوز عربية” باليمن.

وأعلنت قيادة قوات التحالف، الأحد، عن هدنة إنسانية في اليمن لمدة خمسة أيام، إلا أنها أكدت أنها سترد على الخروقات في حال عدم التزام المتمردين بها.

وهذه هي الهدنة الثالثة التي تعلنها قوات التحالف لوقف العمليات العسكرية في اليمن، بعد هدنتين فاشلتين بسبب خروقات المتمردين، حيث كانت الأولى في 13 مايو الماضي، والثانية في 10 يوليو الجاري.

في غضون ذلك، قتل 15 متمردا من الحوثيين وميليشيات صالح، من بينهم ثلاثة قياديين، في حين قتل 6 من مقاتلي المقاومة في اشتباكات وقعت، الأحد، في قرى جبل صبر المطل على مدينة تعز.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on vk
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email
Share on tumblr
Share on linkedin

زوارنا يتصفحون الآن