Monday, May 27, 2019
اخر المستجدات

​محمد إمام يوجه رسالة لـ أحمد السقا


| طباعة | خ+ | خ-

عبر الممثل محمد إمام عن حبه وتقديره الكبير للممثل أحمد السقا، كما هنأه على نجاح فيمله رغم تنافسهما على احتلال قمة شباك تذاكر دور العرض في موسم عيد الفطر.

ونشر إمام عبر حسابه في موقع Instagram صورة تعود إلى كواليس مسلسل “خطوط حمراء” والذي شارك في بطولته إلى جانب السقا وعرض في رمضان 2012.

وتعليقا على الصورة وجه إمام رسالة إلى السقا قال فيها: “أنا هقول حاجة لوجه الله وربنا شاهد علي كلامي… أنا طول عمري بحب أحمد السقا جداً و بعتبره بجد زي أخويا الكبير… هو الممثل الوحيد في جيله اللي حضرت له تقريباً كل أفلامه في السينما من كتر حبي فيه”.

وتابع: “لما ابتديت أمثل كان من أمنيات حياتي إني اشتغل معاه… ومن أكتر المرات اللي فرحت فيها لما هو اللي اخترني بنفسه علشان أعمل دور أخوه الصغير في مسلسل خطوط حمرا اللي مازال من أكتر الأدوار اللي بحبها وفرقت معايا في شغلي علشان خاطر وقفت قدام أحمد السقا”.

وأختتم رسالته قائلا: “أنا بحبك قوي يا سقا ومبروك النجاح العظيم لفيلمك الجديد ومن نجاح لنجاح دايماً يا حبيبي”.

ويتنافس محمد إمام وأحمد السقا في موسم أفلام عيد الفطر، فإمام يعرض له فيلم “جحيم في الهند”، أما السقا فيعرض له فيلم “من 30 سنة”.

View this post on Instagram

انا هقول حاجة لوجه الله و ربنا شاهد علي كلامي … انا طول عمري بحب أحمد السقا جداً و بعتبره بجد زي أخويا الكبير … هو الممثل الوحيد في جيلة اللي حضرت له تقريباً كل أفلامة في السينما من كتر حبي فيه … لما ابتديت امثل كان من امنيات حياتي إني اشتغل معاه … و من اكتر المرات اللي فرحت فيها لما هو اللي اخترني بنفسة علشان أعمل دور أخوه الصغير في مسلسل خطوط حمرا اللي مازال من اكتر الأدوار اللي بحبها و فرقت معايا في شغلي علشان خاطر وقفت قدام احمد السقا … انا بحبك اوي يا سقا و مبروك النجاح العظيم لفيلمك الجديد و من نجاح لنجاح دايماً يا حبيبي ❤️

A post shared by Mohamed Emam (@mohamedemam) on